دانلود مقاله استراتژی ادغام و اکتساب شرکتها
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از متن فایل  :

مقدمه

به‌طور کلی ادغام و اکتساب شرکت‌ها به فرآیندهای مربوط به ترکیب و اتحاد شرکت‌ها گفته می‌شود. اين اقدامات به نوعي یک تصمیم استرتژیک هستند؛ به همين دليل، در سطح شرکت طبقه‌بندی می‌شوند و موضوع بحث مدیریت مالی بنگاه و نیز مدیریت سرمایه‌گذاری قرار مي‌گيرند. آثار ناشي از ادغام و اکتساب هم در سطح خرد يا شرکت‌ها و هم در سطح اقتصاد کلان قابل بررسي است.  بعضی مواقع نتایج مفید و مثبت و گاهي اوقات نتایج مخرب برای شرکت ها و اقتصاد دارند. تصميم‌گيري راجع به ادغام و اکتساب، از تصمیمات استراتژیک و بسیار هنرمندانه و تخصصی مدیران مالی و سایر مدیران ارشد شرکت ها تلقي می‌شود که بلندمدت و حرفه‌ای هستند. در سالهای اخیر این اقدامات توانسته‌اند ارزش‌ها و البته  زیان‌هایی را برای اقتصاد جهان و بسياري از شرکت‌ها به ارمغان آورند که خود محل بحث و منازعه بسیاری از نظریه پردازان و نیز موضوع مطالعات و تحقیقات تجربی بسیاری از محققین مالی بوده است. اين موضوعات، با برخي ديگر از مباحث ديگر مالي و سرمايه‌گذاري از قبيل کارایی بازار، آربیتراژ و جریانات نقدی آزاد درگیری زیادی دارند. ادغام و اکتساب در عمل، فرآیندهای بسیار پیشرفته و تخصصی هستند که جنبه‌ها و پیامدهای گسترده مدیریتی، حقوقی، قانونی، مالی، حسابداری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به دنبال دارند و در مواردي حتي سبب جابجایی و تغییرات گسترده در ارزش افزوده و ثروت افراد، شرکت‌ها و جامعه و نیز تغییر در کيفيت تخصیص منابع می‌شوند. امروزه بازار کنترل شرکت‌ها به‌تدريج عرصه فعالیت شرکت‌ها را به‌طور بنیادی تغییر می‌دهد. در این بازار، با تغییر مکانيسم کنترل شرکت‌ها و اجازه دادن به آنها برای حرکت به سوی استفاده بهتر و کارآتر از دارایی‌ها ارزش ایجاد می‌گردد.  این حوزه شامل بازار بزرگی هم برای اکتساب يا قبضه مالکیت و بزرگ شدن شرکت‌ها و هم برای کوچک‌سازی و خرد کردن شرکت‌ها می‌باشد. مقوله عمده این بحث تجدید ساختار شرکتی است که شامل کوچک‌سازی‌ها و بازخرید سهام شرکت‌ها در قبال نقد و بدهی و نیز ادغام و اکتساب‌ها می‌باشد. ادغام و اکتساب هنر ترکیب منابع، دارایی‌ها و برای استفاده کارآتر و ایجاد هم‌افزایی می‌باشد. ادغام و اکتساب عرصه فعالیت اصلی شرکت‌های تأمین سرمایه می‌باشد. تاکنون بخش‌هاي خدمات و صنایع مبتنی بر دانش همچون بانکداری، بیمه و داروسازی به ميزان بیشتری تحت تأثیر ادغامها و اکتسابها قرار گرفتهاند. ایالات متحده و انگلستان را در حوزه ادغام و اکتساب هم به لحاظ حجم و هم از نظر پيشينه تاريخي مي‌توان از کشورهاي پیشرو به حساب آورد. همچنين به تدريج سهم تعداد معاملات فرامرزی از کل ادغام و تملک‌ها در حال افزایش است. به موازات گسترش حجم عمليات ادغام و اکتساب در سطح جهان و به منظور پيش‌گيري از تبعات منفي احتمالي ناشي از اين اقدامات، فشارهای گسترده تصميم‌گيرندگان و نهادهاي قانونگذاری کشورها نيز برای محدود کردن، سامان‌دهي و قانونمند ساختن بازار کنترل شرکت‌ها در حال افزايش است. 



لینک دانلود:

دانلود مقاله استراتژی ادغام و اکتساب شرکتها


دانلود مقاله استراتژی ادغام و اکتساب شرکتها



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:,مقاله استراتژی بازاریابی,مقاله استراتژی بازاریابی ورزشی,مقاله استراتژی های بازاریابی,مقاله مدیریت استراتژیک بازاریابی,مقالات استراتژی بازاریابی,مقاله تدوین استراتژی بازاریابی,مقاله انواع استراتژی بازاریابی,مقالات بازاریابی استراتژیک,مقالات استراتژی های بازاریابی,مقاله در مورد استراتژی بازاریابی,مقاله استراتژی اقیانوس آبی,مقاله درباره استراتژی اقیانوس آبی,مقالات استراتژی اقیانوس آبی,مقاله انگلیسی استراتژی اقیانوس آبی,دانلود مقاله استراتژی اقیانوس آبی,ترجمه مقاله استراتژی اقیانوس آبی,مقاله در مورد استراتژی اقیانوس آبی,مقاله استراتژی,مقاله استراتژی کسب و کار,مقاله استراتژیک,مقاله استراتژی تبلیغات,مقاله استراتژی رقابتی,مقاله استراتژی منابع انسانی,مقاله استراتژی های قیمت گذاری,مقاله در مورد استراتژی کسب و کار,تحقیق استراتژی کسب و کار,تحقیق درمورد استراتژی کسب و کار,استراتژی سطح کسب و کار+مقاله,مقاله استراتژیک انگلیسی,مقالات استراتژیک,مقالات استراتژیک مدیریت,مقاله مدیریت استراتژیک با ترجمه,مقاله مدیریت استراتژیک+pdf,مقاله مدیریت استراتژیک منابع انسانی,مقاله تفکر استراتژیک,مقاله کارآفرینی استراتژیک,مقاله مدیریت استراتژیک 2015,مقاله درباره استراتژی تبلیغات,مقالات استراتژی رقابتی,مقاله استراتژی های رقابتی,مقاله انگلیسی استراتژی رقابتی,مقاله درباره استراتژی رقابتی,دانلود مقاله استراتژی رقابتی,مقاله استراتژی های رقابتی پورتر,مقاله در مورد استراتژی رقابتی,مقاله استراتژی مدیریت منابع انسانی,مقاله برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی,مقاله درباره مدیریت استراتژیک منابع انسانی,مقالات استراتژی منابع انسانی,مقاله استراتژی های منابع انسانی,مقاله استراتژی توسعه منابع انسانی,مقالات استراتژی های منابع انسانی,مقالات مدیریت استراتژیک منابع انسانی,مقاله در مورد استراتژی های بازاریابی,مقاله تحلیل استراتژی های بازاریابی شرکت ایرانسل,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی